Showing posts with label movie. Show all posts
Showing posts with label movie. Show all posts

Thursday, July 22, 2010

Mantra

Saya tengok movie ni malam tadi..
Try nak cari poster die tapi tak jumpe..
Saya letak trailer je la..
Maaf pada sesiapa yang terkejut =)


*saya offkan volume speaker saya* 


Cerita ni mengisahkan pasal muzir(zul handyblack) yang teraniaya oleh kawannya hasbi(hasnol rahmat)..
hasbi memerangkap muzir dengan penggunaan ilmu hitam untuk kepentingan dirinya sendiri..
akibat dari perbuatan hasbi, muzir dipenjarakan untuk tempoh yang agak lama..
Isteri muzir, ani @ rindiani (ana dahlia) dipaksa oleh emaknya untuk menuntut cerai dari muzir..
dan ani kemudian dinikahkan dengan hasbi..
semasa dalam penjara, muzir menuntut ilmu hitam demi untuk membalas dendam kepada hasbi..


diselitkan juga beberapa peristiwa lain yang agak seram..
seperti scene menggali kubur, hantu yang mengawal rumah hasbi, etc



Pendapat saya pasal filem ni?
hm, unik tapi tak cukup mengancam..
babak² yang ada dalam movie ni menakutkan..
tapi tak cukup lagi untuk membuatkan saya tak tidur malam

owh, saya bukan berlagak berani..
tapi ini adalah pendapat saya sahaja =)

bagi saya, Jangan Pandang Belakang lebih memberikan kesan pada kehidupan saya..
sebab saya terbayang² hantu dalam filem tu setiap malam dalam bilik saya..
hantu dalam filem mantra menakutkan, tapi hanya setakat dalam filem sahaja~
keluar dari panggung, semua pon hilang. 

dari 5*, saya bagi 3*..



Thursday, June 3, 2010

♥ Ketidaksabaranku =) ♥


nak tengok cete nih..
hari ni gak..
huhu~
semua member² kat Facebook bercerita tentang movie ni..
dan telah membuatkan saya tidak sabar nak tengok..
tapi..
tak boleh malam ni..
Lagenda Budak Setan, nantikan saya dipawagam ye..
hehehe~

dah baca novelnya..
kena la tengok movie version pulak..
kan ..?
yuk, ramai² kita nonton =)

Monday, May 31, 2010

♥ 29 May 2010 - Shrek Forever After ♥

Bertempat di GSC, Alamanda saya menonton movie ini..
bagi saya, movie ni best..
mesej yang ingin disampaikan agak berat..
tetapi memberi pengajaran seadanya~



saya berikan sedikit ringkasan movie ini ok..?=)
Shrek, setelah melalui pelbagai rintangan hidup yang mencabar (chewaahhh~)
Berlawan dengan dragon, menyelamatkan princess, menyelamatkan negara..
kini Shrek menjalani kehidupan berkeluarga..
ogre yang berkeluarga..
Shrek & Fiona mempunyai 3 anak..
Shrek yang sepatotnya digeruni, kini menjalani hari² seperti penduduk kampung yang lain..
Shrek mula bosan dengan rutin hariannya yang sama..
sehinggalah membawa Shrek kepada perjanjian dengan Rumpelstlitskin..
perjanjian untuk menukar 1 hari dalam hidup shrek supaya shrek merasa 1 hari hidup sebagai ogre yang ditakuti semula..
sebaik sahaja perjanjian tersebut ditandatangani, Shrek tercampak ke satu dimensi..
dimana negara Far Far Away dalam versi yang amat² berlainan..
di dalam dimensi itu, ogre amat ditakuti..
Rumpelstlitskin adalah raja yang memerintah Far Far Away..
dan Shrek+Fiona tidak pernah bertemu..

Semuanya bergantung pada Shrek untuk mengembalikan dunia asalnya..
untuk menyelamatkan kawan² nya..
serta untuk merebut kembali cinta sejati bersama Fiona..
Cara untuk menjadikan semua itu satu kenyataan, Shrek hendaklah mencium Fiona sebelum matahari terbit..

Nak tahu lenih lanjut..?
sila lah menonton movie ini di pawagam berhampiran anda..
ok..? =)

Lumrah kehidupan kan ..?
kita memamg tak akan pernah puas dengan apa yang kita ada..
kita memang tak akan tahu betapa berharganya apa yang kita miliki..
Setelah kehilangannya barulah mata akan terbuka luas..
dan menyesali apa yang terjadi..
Kalau kita hidup dalam alam fantasi, adalah tak mustahil untuk kita mengubah apa yang terjadi..
tetapi,
dalam realiti kehidupan sebenar..
mampukah kita..?

Hargailah apa yang kita miliki sebelum kebahagian itu berlalu pergi =)


Related Posts with Thumbnails